Potamitis Logo
  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
  • 9

    IBS. Irritable bowel syndrome

Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition

Μην παραλείψετε κανένα γεύμα


Τρώτε πάντα πρόγευμα, επιλέξτε ένα ελαφρύ μεσημεριανό και διαλέξτε ένα οποιοδήποτε δείπνο


Ιταλικά: Επιλέξτε μακαρόνια με ψάρι (χωρίς βούτυρο) και μια κουταλιά παρμεζάνα ή μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας και λαχανικά και μια κουταλιά παρμεζάνα ή μακαρόνια σαλάτα με πράσινα λαχανικά.
Κινέζικα: Επιλέξτε είδη ατμού όπως κοτόπουλο με λαχανικά, πάπια και να συνοδεύονται με άσπρο ρύζι. Αποφύγετει γλυκές σάλτσες και τηγανητά.
Ιαπωνέζικα: Επιλέξτε sashimi ή sushi ή είδη που είναι μαγειρεμένα σε κρασί ή λεμόνι. Αποφύγετε τα τηγανητά.
Μεξικάνικα: Επιλέξτε steak στη σχάρα χωρίς σάλτσα, λαχανικά/κοτόπουλο/ψάρι με άσπρο ρύζι. Αποφύγετε τη sour cream, αβοκάντο και tortilla chips.
Μεζέδες: Αποφεύγεται τα ορεκτικά, φάτε αρκετή σαλάτα και επιλέξτε κρέας ψημένο στη σχάρα και αποφεύγετε τα τηγανητά, πατάτες ή μακαρόνια. Αποφεύγετε μπάμιες, φασολάκι ή πουργούρι. Μπορείτε να αποφύγετε το ψωμί ή να φάτε ένα μικρό κομμάτι.
Αραβικά: Επιλέξτε σαλάτες (tabouli) και φάτε άφοβα αραβικές σαλάτες. Μην πέσετε με τα μούτρα στα διάφαρα dips (χούμους, μελιτζανοσαλάτα). Δοκιμάστε 1 κουταλιά από το καθένα χωρίς να χρησιμοποιήσετε αραβική πίττα. Αποφύγετε τηγανητές πιτούλες και δοκιμάστε κρεατικά που έστω κι αν είναι μαριναρισμένα είναι συνήθως ψημένα στη σχάρα και έχουν ωραία πικάντικη γεύση.

Γενικά:


1. Κρατήστε τις μερίδες μικρές.
2. Διαλέξτε υγιεινά συνοδευτικά (σαλάτα, λαχανικά).
3. Προτιμήστε οτιδήποτε πράσινο.
4. Προτιμήστε λαχανικά, ψάρια και κρεατικά στη σχάρα.
5. Μην ντραπείτε να εξηγήσετε στο σερβιτόρο τι ακριβώς θέλετε.
6. Προσέξτε τι πίνετε και πόσο.