Potamitis Logo
  • 9

    IBS. Irritable bowel syndrome

  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition



Ιώδιο, Βιταμίνη Ε και Υποθυροειδισμος

Έχει σημειωθεί ότι όταν άτομα με υπολειτουργικούς θυροειδείς αδένες πάρουν 4mg ιωδίου και 600 μονάδες βιταμίνης Ε, η ποσότητα ιωδίου που απορροφάτε από τον αδένα αυξάνεται, όπως επίσης και η ποσότητα των θυροειδών ορμονών στο αίμα, «σχεδόν αμέσως και αξιοσημείωτα».


Λάχανο, πράσινα λαχανικά και Υποθυροειδισμός

Τα λάχανα και άλλα πράσινα λαχανικά (π.χ. κινέζικο λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών και κραμπί), περιέχουν ενώσεις γνωστές ως «θειογλυκογόνα», οι οποίες μπορούν να διαταράξουν τη λειτουργία του θυροειδούς αδένα.  Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι αυτό παρατηρείται συνήθως μόνο σε άτομα των οποίων η διατροφή είναι ελλιπής σε ιώδιο.


Ψευδάργυρός και Yποθυροειδισμός

Μια έρευνα στην Ιταλία αποκάλυψε ότι συμπληρώνοντας τη διατροφή με ψευδάργυρο, βελτιώνεται η λειτουργία του θυροειδή.  Πολλοί ασθενείς με υποθυροειδισμό έχουν χαμηλά επίπεδα ψευδάργυρου και η έρευνα έδειξε ότι περισσότεροι από 50% των ασθενών στους οποίους δόθηκαν συμπληρώματα ψευδάργυρου, παρουσίασαν βελτίωση στη λειτουργία του θυροειδή, γεγονός το οποίο μείωσε τα περιστατικά κλινικού υποθειροειδισμού.

• Αν πάσχετε από υποθυροειδισμό ή υπολειτουργικό θυροειδή, πρέπει να καταναλώνετε περισσότερα φαγητά πλούσια σε ιώδιο, όπως ψάρια, ραδίκια, ξηρούς καρπούς, σπόροι και λιπαρά ψάρια όπως σολομός, τόνος, τσιπούρα και μαλάκια.
• Αποφύγετε ή καταναλώνετε λιγότερα φαγητά που καταστέλλουν το ιώδιο, όπως λάχανα, λαχανάκια Βρυξελλών, μπρόκολο, κουνουπίδι και φασόλια σόγιας.
• Αποφύγετε ποτά με καφεΐνη, όπως καφέ ή αναψυκτικά.  Αποφύγετε διεγερτικά όπως το κάπνισμα και το αλκοόλ και μειώστε το άγχος.
• Επίσης η τακτική άσκηση είναι απαραίτητη για οποιονδήποτε πάσχει από υποθυροειδισμό.