Potamitis Logo
  • 9

    IBS. Irritable bowel syndrome

  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition

Είναι το γνωστό οτι το πρόχειρο φαγητό έχει συνδεθεί με προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την παχυσαρκία και οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τον έντυπο τύπο και τη νέα τεχνολογία (internet, διάφορες εφαρμογές στα κινητά, τα tablet και τους υπολογιστές, τηλεόραση, ραδιόφωνο), ώστε να προωθήσουν αυτά τα προϊόντα. Αυτό έχει σαν συνέπεια τα παιδιά να περιβάλλονται από διαφημίσεις που τα παροτρύνουν να καταναλώνουν τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, ακόμα και όταν βρίσκονται σε μέρη όπου θα πρέπει να προστατεύονται, όπως το σχολεία και οι διάφορες αθλητικές εγκαταστάσεις. Μερικές από αυτές τις διαφημίσεις αφορούν ζαχαρούχα ποτά, γλυκά, δημητριακά πρωινού, αρτοπαρασκευάσματα, γλυκά, σοκολάτες, σνακ και ταχυφαγεία.
Στο νησί μας, η τηλεόραση παραμένει το πιο κοινό μέσο για αυτές τις διαφημίσεις, αφού τα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση για περίπου 2 ώρες ημερησίως, κάτι που συνδέεται άμεσα με την αύξηση της παχυσαρκίας.
Σημειώστε ότι τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε αυτή τη στρατηγική, διότι δεν μπορούν να διακρίνουν και να καταλάβουν τις διαφημίσεις, όπως οι ενήλικες.
Επίσης, οι εταιρείες τροφίμων κάνουν συχνά των αγαπημένων ηρώων των παιδιών από διάφορα κινούμενα σχέδια, ώστε να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά είναι ιδιαίτερα δεκτικά και ευάλωτα στα μηνύματα αυτά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να οδηγούνται σε ανθυγιεινές επιλογές. Έτσι, το παιδί εκλαμβάνει ως καλό τρόφιμο κάτι ανθυγιεινό.
Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει από τον ΠΟΥ για να αποτρέψουν τις εταιρείες τροφίμων από το μάρκετινγκ προϊόντων που αφορούν σε παιδιά, ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών πιστεύει ότι χρειάζονται πιο συγκεκριμένες και ολοκληρωμένες κατευθυντήριες γραμμές. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές πιστεύεται ότι θα είναι ένα βήμα σημαντικό για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας.
Οι διαιτολόγοι καθώς και άλλοι επιστήμονες υγείας, πρέπει να ενημερώσουν τους γονείς, τα σχολεία και την κοινωνία.
Επίσης οι διάφορες εταιρείες τροφίμων θα πρέπει να κινητοποιηθούν ώστε να καταφέρουν και αυτές με τον τρόπο τους να συμβάλουν στην μείωση της παιδικής παχυσαρκίας, μειώνοντας το αλάτι, τα λιπαρά και την ζάχαρη στα προϊόντα τους.
Στην Αμερική, ορισμένες εταιρείες έχουν δεσμευτεί να αναλάβουν οι ίδιοι να σταματήσουν την εμπορία πρόχειρου φαγητού για τα παιδιά. Η Walt Disney, για παράδειγμα, αποφάσισε ότι δεν θα δεχθεί αυτά τα είδη των διαφημίσεων στην τηλεόρασή της, το ραδιόφωνο, και σε προγράμματα απευθείας σύνδεσης.
Οπότε καλό είναι να μάθουμε να διαβάζουμε τις ετικέττες τροφίμων και να ενημερώνουμε τα παιδιά μας δια τυχόν ανθυγιεινές επιλογές.
Σημαντικό είναι ακόμα να δώσουμε διατροφική γνώση έτσι ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά μας να κάνουν πιο σωστές επιλογές.

Αλεξία Ποταμίτου
Διαιτολόγος/ Διατροφολόγος