Potamitis Logo
  • 6

    Έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση μίας μερίδας σαλάτας ημερησίως, αυξάνει τα επίπεδα βιταμινών και αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών.

  • 8

    Προτιμήστε τα «καλά» λίπη, όπως αυτά του ελαιόλαδου, των ξηρών καρπών και των λιπαρών ψαριών. Τα λίπη αυτά ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνουν τις φλεγμονές.

  • 5

    Τρώτε απεριόριστες ποσότητες λαχανικών και φρούτων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη , μην παραλείπετε όμως να τις συνδυάζετε με πρωτεΐνες.

  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
  • 3
    Το γάλα είναι η πρώτη και σημαντικότερη τροφή του ανθρώπινου οργανισμού, αφού συνδυάζει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος με μια σειρά από βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
  • 4
    Τα καρύδια αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση. Μια χούφτα καθαρισμένα καρύδια, εμπεριέχουν 2,5 γρ. ω-3 λιπαρών οξέων και αποδίδουν 185 θερμίδες.
  • 7

    Μη φοβάστε τα αυγά. Είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες. Τρώτε μέχρι και 3 αυγά την βδομάδα.

  • 1
    Νερό το αναντικατάστατο! Παρά τα όσα έχουν ειπωθεί εναντία στο νερό είναι σημαντικό να κρατάμε τον οργανισμό ενυδατωμένο. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια ημερησίως – και ελάχιστο αλκοόλ
Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition

ΟΜΑΔΑ 1: ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΕ ΥΨΥΛΟ ΠΕΡΙΕΧΌΜΕΝΟ ΣΕ ΠΟΥΡΙΝΕΣ

Τα τρόφιμα αυτής της Ομάδας θα πρέπει να αποφεύγονται από τα άτομα που πάσχουν από οξεία και χρόνια ουρική αθρίτιδα.

Αυγοτάραχο, ταραμάς, χαβιάρι

Καρδιά

Πέρδικα

Τηγανιτά

Αντζούγες

Συκώτι

Χήνα

Ρέγγες

Νεφρά

Φασιανός

Μαγιά μπύρας

Σαρδέλλες

Μυαλά

Ορτύκια

(Ως διατροφικό συμπλήρωμα)

Σκουμπρί

Γλυκάδια

Λαγός

Κολιός

Σάλτσα από κρέας

Κουνέλι

Μύδια

Ζωμός (κρέατος, ψαριού, πουλερικών)

Κρέας θηράματος

Απόσταγμα κρέατος (ζωμοί)

Χτένια

Πέστροφα

Μαρίδα

Καραβίδα, αστακός

 

ΟΜΑΔΑ 2: ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΕ ΜΕΤΡΙΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕ ΠΟΥΡΙΝΕΣ

Τα τρόφιμα της Ομάδας αυτής θα πρέπει να περιορίζονται στην κατανάλωση μιας μερίδας καθημερινά.

Κρέας, ψάρια, πουλερικά

(εκτός αυτών της ομάδας 1)

Ντομάτα Μανιτάρια

Σπανάκι

Κραμβοειδή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο)

Φασόλια

Φακές

Μπιζέλια

Μοσχάρι, κοτόπουλο

Σπαράγγια

Φασόλια

Αρακάς

Οστρακοειδή

ΟΜΑΔΑ 3: ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΕ ΑΜΕΛΗΤΕΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕ ΠΟΥΡΙΝΕΣ

Τρόφιμα της Ομάδας αυτής μπορούν να καταναλώνονται καθημερινά

Ψωμί και  δημητριακά* (ρύζι, μακαρόνια, λαζάνια, χυλόπιτες, καλαμπόκι)

Γαλακτοκομικά προϊόντα άπαχα

Φρούτα

(εκτός από αβοκάτο)

Χυμοί φρούτων

Ξύδι

Μαργαρίνη**

Καφές, τσάι, κακάο*

Λαχανικά

(εκτός αυτών της ομάδας 2)

Τουρσιά

Σοκολάτα*

Παγωτό*

Ζελε

Αυγά, βούτυρο**

Μαρμελλάδα*

Ξηροί καρποί** (εκτός απο φυστίκια και κάσιους)

Αλάτι και καρυκεύματα

Μέλι*

Ζάχαρη*

Αναψυκτικά*

Ελαιόλαδο, ελιές

 

*Στην φάση έξαρσης της ουρικής αρθρίτιδας να αποφεύγονται τα προϊόντα ολικής άλεσης (μαύρο ψωμί και ρύζι, πίτουρο, ταχίνι, βρώμι) λόγω της αυξημένης τους περιεκτικότητας σε πουρίνες.

** Τα τρόφιμα αυτά παρόλο το αμελητέο περιεχόμενο τους σε πουρίνες θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο λόγω της πιθανής συμβολής τους στην αύξηση σωματικού βάρους.