Potamitis Logo
  • 1
    Νερό το αναντικατάστατο! Παρά τα όσα έχουν ειπωθεί εναντία στο νερό είναι σημαντικό να κρατάμε τον οργανισμό ενυδατωμένο. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια ημερησίως – και ελάχιστο αλκοόλ
  • 8

    Προτιμήστε τα «καλά» λίπη, όπως αυτά του ελαιόλαδου, των ξηρών καρπών και των λιπαρών ψαριών. Τα λίπη αυτά ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνουν τις φλεγμονές.

  • 5

    Τρώτε απεριόριστες ποσότητες λαχανικών και φρούτων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη , μην παραλείπετε όμως να τις συνδυάζετε με πρωτεΐνες.

  • 3
    Το γάλα είναι η πρώτη και σημαντικότερη τροφή του ανθρώπινου οργανισμού, αφού συνδυάζει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος με μια σειρά από βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
  • 6

    Έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση μίας μερίδας σαλάτας ημερησίως, αυξάνει τα επίπεδα βιταμινών και αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών.

  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
  • 7

    Μη φοβάστε τα αυγά. Είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες. Τρώτε μέχρι και 3 αυγά την βδομάδα.

  • 4
    Τα καρύδια αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση. Μια χούφτα καθαρισμένα καρύδια, εμπεριέχουν 2,5 γρ. ω-3 λιπαρών οξέων και αποδίδουν 185 θερμίδες.
Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition


broccoli

 

Χρόνος Προετοιμασίας: 20 λεπτά
Χρόνος Μαγειρέματος: 40 λεπτά


Υλίκα για 6 άτομα:

•    ½ κουταλιά ελαιόλαδο
•    ½ φλ. κομμένο σέλινο
•    1 μεγάλο κρεμμύδι κομμένο
•    1 μικρή πατάτα
•    Λίγο αλάτι
•    Μαύρο πιπέρι
•    1 φύλλο δάφνη
•    ¼ κουταλιού ξηρή ρίγανη
•    1 κύβο ζωμό κότας ή λαχανικών  ( διαλυμένο σε 2 φλ.νερό)
•    5 φλ.πρόκολι (μόνο τον ανθό όχι το κοτσάνι)
•    Χυμό από μισό λεμόνι
•    3 κουτ.( sour cream )


Eκτέλεση:

1.    Bράζετε το ελαιόλαδο μέσα σε μια κατσαρόλα σε χαμηλή φωτιά. Προσθέτετε το σέλινο,το κρεμμύδι το αλάτι και το πιπέρι. Ψήνουμε για 10 λεπτά.
2.    Κόβουμε την πατάτα σε φέτες και τις προσθέτουμε μέσα στην κατσαρόλα. Μετά προσθέτουμε την δάφνη,τη ρίγανη, το ζωμό και δυναμωνουμε τη φωτιά.
3.    ΄Επειτα χαμηλώνουμε την φωτιά και σιγοβράζουμε εως ότου τα λαχανικά να μαρανθούν  ( περίπου για 15 λεπτά ).
4.    Προσθέτουμε την πρόκολη ( αφού πρώτα την έχουμε βράσει για 3-5 λεπτά) και τα αφήνουμε για περίπου 5-7 λεπτά και κατεβάζουμε από την φωτιά.
5.    Στύβουμε το λεμόνι και τα αναμειγνύουμε μαζί με την sour cream και τα αφήνουμε κατά μέρος.
6.    Αφαιρούμε την δάφνη από το χυλό και βάζουμε τη σούπα μέσα στο μπλέντερ. Την κτυπάμε για λίγο και μετά προσθέτουμε λίγο πιπέρι.
7.    Σερβίρουμε τη σούπα σε μπόλ προσθέτοντας λεμόνι με sour cream.


Θερμίδες που αναλογούν σε μια μερίδα σερβιρίσματος περίπου 1 ½ φλυτζάνι:


Θερμίδες: 90 kcal
Λίπος: 2g
Saturated fat: 1g
Proteins: 6g
Total carbohydrate: 14g
Dietary fiber: 4g
Sodium: 209g
Percent Calories from fat: 22%
Percent Calories from protein: 23%
Percent Calories from Carbohydrate: 56%