Potamitis Logo
  • 5

    Τρώτε απεριόριστες ποσότητες λαχανικών και φρούτων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη , μην παραλείπετε όμως να τις συνδυάζετε με πρωτεΐνες.

  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
  • 3
    Το γάλα είναι η πρώτη και σημαντικότερη τροφή του ανθρώπινου οργανισμού, αφού συνδυάζει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος με μια σειρά από βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
  • 6

    Έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση μίας μερίδας σαλάτας ημερησίως, αυξάνει τα επίπεδα βιταμινών και αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών.

  • 8

    Προτιμήστε τα «καλά» λίπη, όπως αυτά του ελαιόλαδου, των ξηρών καρπών και των λιπαρών ψαριών. Τα λίπη αυτά ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνουν τις φλεγμονές.

  • 4
    Τα καρύδια αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση. Μια χούφτα καθαρισμένα καρύδια, εμπεριέχουν 2,5 γρ. ω-3 λιπαρών οξέων και αποδίδουν 185 θερμίδες.
  • 1
    Νερό το αναντικατάστατο! Παρά τα όσα έχουν ειπωθεί εναντία στο νερό είναι σημαντικό να κρατάμε τον οργανισμό ενυδατωμένο. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια ημερησίως – και ελάχιστο αλκοόλ
  • 7

    Μη φοβάστε τα αυγά. Είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες. Τρώτε μέχρι και 3 αυγά την βδομάδα.

Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition

Υλικά (για 6-8 άτομα ανάλογα με τα φορμάκια σας)

1 λίτρο κρέμα γάλακτος

1 κ.σ. αποξηραμένη λεβάντα

8 κρόκοι αυγού

200 γραμ. ζάχαρη (150 γραμ. για την κρέμα και 50 γραμ. για την σκληρή επίστρωση της “κρυστάλλινης” καραμέλας)

 

Εκτέλεση συνταγής:

  1. 1.Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 150°C.
  2. 2.Ρίχνετε την κρέμα γάλακτος μαζί με τους σπόρους της λεβάντας σε κατσαρόλι σε μεσαία φωτιά. Φέρνετε την κρέμα σχεδόν σε σημείο βρασμού (χωρίς ωστόσο να βράσει). Αποσύρετε το κατσαρολάκι απ’ την φωτιά και αφήνετε την λεβάντα να βγάλει τα αρώματά της στην κρέμα για 5 λεπτά.
  3. 3.Σουρώνετε την κρέμα και πετάτε τα σπόρια της λεβάντας.
  4. 4.Σε γυάλινο ή μεταλλικό μπολ χτυπάτε τους κρόκους με τα 150 γρ. ζάχαρης μέχρι το μείγμα να αφρατέψει και να ασπρίσει.
  5. 5.Ρίχνετε σταδιακά και αργά το μείγμα των αυγών στη ζεστή κρέμα ανακατεύοντας συνεχώς μέχρι να έχετε μια σχετικά πηχτή σε σύσταση κρέμα.
  6. 6.Ψήνετε τις κρέμες: Μοιράζετε το μείγμα σε 6-8 πυρίμαχα φορμάκια (ανάλογα με το μέγεθός τους) ή το βάζετε σε ένα μόνο (ανάλογου μεγέθους) σκεύος.

7.Τοποθετείστε τα μπολ σε ταψί και γεμίστε το με ζεστό νερό μέχρι τα 2/3 του ύψους τους (μπεν μαρί).

     

8.Βάλτε το ταψί στη μεσαία σχάρα του προθερμασμένου φούρνου και ψήστε για 60 λεπτά ή μέχρι η κρέμα να στερεοποιηθεί στις άκρες.
9.Βγάλτε τα μπολάκια απ’ το νερό, αφήστε τα να κρυώσουν εντελώς και βάλτε τα στο ψυγείο μέχρι την ώρα που θα τα χρειαστείτε.
10.Καραμέλωμα: Λίγο πριν σερβίρετε, πασπαλίστε με ζάχαρη (2-3 κ.γ. περίπου για κάθε μπολάκι (αν χρησιμοποιείτε ενιαίο σκεύος καλύψτε την επιφάνεια της κρέμας με ζάχαρη πάχους 0.25-0.5 εκατ.) και καραμελώστε χρησιμοποιώντας ένα μαγειρικό φλόγιστρο. Κρατήστε το προσεκτικά στα 10 εκατ. περίπου απ’ την επιφάνεια για 10-20 δευτερόλεπτα, μέχρι η ζάχαρη να καεί, να σκουρύνει η επιφάνεια και να δημιουργηθούν φυσαλίδες καραμέλας. Με την απομάκρυνση του φλόγιστρου, η καραμελωμένη ρευστή επιφάνεια θα ενοποιηθεί και, καθώς θα κρυώνει, θα σκληρύνει για να δημιουργήσει τη χαρακτηριστική κρυσταλική όψη της κρεμ μπρουλέ, αυτή που θα σπάζετε απολαυστικά με το κουτάλι σε κάθε μπουκιά.

Εναλλακτικά, αν δεν έχετε φλόγιστρο:Προθερμάνετε πολύ καλά το γκριλ στο max. (250º-300º C) και βάλτε τα φορμάκια στην πρώτη (επάνω) σχάρα (περί τα 10 εκατ. απόσταση από τις αντιστάσεις) για 1½ περίπου λεπτό, προσέχοντας να τα βγάλετε μόλις η ζάχαρη αρχίζει να καραραμελώνει.

11. Σερβίρισμα: Λίγα λεπτά μετά το καραμέλωμα ώστε να υπάρχει ο χαρακτηριστικός συνδυασμός ζεστής σκληρής κρυσταλλικής επιφάνειας με το κρύο κρεμώδες εσωτερικό. Διακοσμείστε με φρέσκα άνθη λεβάντας.