Potamitis Logo
  • 5

    Τρώτε απεριόριστες ποσότητες λαχανικών και φρούτων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη , μην παραλείπετε όμως να τις συνδυάζετε με πρωτεΐνες.

  • 8

    Προτιμήστε τα «καλά» λίπη, όπως αυτά του ελαιόλαδου, των ξηρών καρπών και των λιπαρών ψαριών. Τα λίπη αυτά ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνουν τις φλεγμονές.

  • 7

    Μη φοβάστε τα αυγά. Είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες. Τρώτε μέχρι και 3 αυγά την βδομάδα.

  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
  • 1
    Νερό το αναντικατάστατο! Παρά τα όσα έχουν ειπωθεί εναντία στο νερό είναι σημαντικό να κρατάμε τον οργανισμό ενυδατωμένο. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια ημερησίως – και ελάχιστο αλκοόλ
  • 6

    Έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση μίας μερίδας σαλάτας ημερησίως, αυξάνει τα επίπεδα βιταμινών και αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών.

  • 3
    Το γάλα είναι η πρώτη και σημαντικότερη τροφή του ανθρώπινου οργανισμού, αφού συνδυάζει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος με μια σειρά από βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
  • 4
    Τα καρύδια αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση. Μια χούφτα καθαρισμένα καρύδια, εμπεριέχουν 2,5 γρ. ω-3 λιπαρών οξέων και αποδίδουν 185 θερμίδες.
Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition


kolokithopitta
Υλικά:

•    1 ½  κιλό κολοκύθα ξεφλουδισμένη και τριμμένη
•    1 φλ. σταφίδες
•    1 φλ. καρύδια κομμένα
•    1 φλ. αμύγδαλα καθαρισμένα και κομμένα
•    1 φλ. τρίμμα παξιμαδιού
•    1 ½ κουτ. γαρίφαλα τριμμένα
•    4-5 κουτ. ζάχαρη
•    250γρ. φύλλο κρούστας (1/2 πακέτο περίπου)
•    4 κουτ. βούτυρο λιωμένο

 


Eκτέλεση:

1.    Προθερμαίνετε το φούρνο στους 190º C.
2.    Βάζετε την κολοκύθα σε μια κατσαρόλα και σιγοβράστε την, μέχρι να κατεβάσει όλα τα υγρά της.
3.    Μετά προσθέτετε όλα τα υλικά μέσα στην κατσαρόλα, εκτός από το φύλλο και το βούτυρο.
4.    Βάζετε μια στρώση φύλλου σε ένα μέτριο ταψί και αλείφετε με βούτυρο.  Κάνετε το ίδιο με ακόμα δύο στρώσεις και μετά προσθέτετε το μείγμα από πάνω και διπλώνετε τα φύλλα που προεξέχουν προς τα μέσα.
5.    Τοποθετείτε ξανά τρεις στρώσεις φύλλου αλειμμένες με βούτυρο πάνω από το μείγμα.  Κόβουμε το φύλλο που προεξέχει από το ταψί και χαράζουμε την πίττα σε κομμάτια.
6.    Ψήνουμε την πίττα για μια ώρα.