Potamitis Logo
  • 1
    Νερό το αναντικατάστατο! Παρά τα όσα έχουν ειπωθεί εναντία στο νερό είναι σημαντικό να κρατάμε τον οργανισμό ενυδατωμένο. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια ημερησίως – και ελάχιστο αλκοόλ
  • 8

    Προτιμήστε τα «καλά» λίπη, όπως αυτά του ελαιόλαδου, των ξηρών καρπών και των λιπαρών ψαριών. Τα λίπη αυτά ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνουν τις φλεγμονές.

  • 5

    Τρώτε απεριόριστες ποσότητες λαχανικών και φρούτων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη , μην παραλείπετε όμως να τις συνδυάζετε με πρωτεΐνες.

  • 3
    Το γάλα είναι η πρώτη και σημαντικότερη τροφή του ανθρώπινου οργανισμού, αφού συνδυάζει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος με μια σειρά από βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
  • 6

    Έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση μίας μερίδας σαλάτας ημερησίως, αυξάνει τα επίπεδα βιταμινών και αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών.

  • 2
    Καλή Γεύση Χωρίς Αλάτι: Μαγειρέψτε τα όσπρια σας το κοτόπουλο, το κρέας ή το ψάρι με πολλά μπαχαρικά όπως σκόρδο, κρεμμύδι, curry, θυμάρι, ρίγανη ή ginger
  • 7

    Μη φοβάστε τα αυγά. Είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες. Τρώτε μέχρι και 3 αυγά την βδομάδα.

  • 4
    Τα καρύδια αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση. Μια χούφτα καθαρισμένα καρύδια, εμπεριέχουν 2,5 γρ. ω-3 λιπαρών οξέων και αποδίδουν 185 θερμίδες.
Alexia Logo

Potamitis Gastroenterology & Nutrition


louvia
Υλικά:

•    ½ κιλό λουβί ξερό (παφίτικο)
•    1 μεγάλο κρεμμύδι
•    3-4 ώριμες ντομάτες, ξεφλουδισμένες και κομμένες
•    2-3 σκελίδες σκόρδο
•    1 γεμάτη χούφτα ψιλοκομμένο άνηθο, ρίγανη
•    1 κουτ. σούπας ντοματοπολτό
•    1 φλ. ελαιόλαδο
•    Αλάτι, πιπέρι

 


Eκτέλεση:

Φουσκώνουμε τα λουβιά από το βράδυ. Την επόμενη τα βράζουμε, τα ξαφρίζουμε και αλλάζουμε το νερό.  Ψήνουμε το λουβί σε χύτρα ταχύτητας για 8 λεπτά.  Στο μεταξύ σοτάρουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο, την ντομάτα, το μαϊντανό, τον άνηθο και προς το τέλος προσθέτουμε τον ντοματοπολτό μαζί με την ρίγανη.
Όταν καταστηθεί ρίχνουμε το μείγμα σάλτσας μέσα στα λουβιά και συνεχίζουμε το ψήσιμο για ακόμη 5 λεπτά για να δέσουν τα υλικά.

Σημείωση:

1. Το παφίτικο λουβί έχει την ιδιότητα να διπλασιάζεται σε όγκο.
2. Αντί να σοτάρουμε τα λαχανικά με ελαιόλαδο, μπορούμε καλύτερα να τα ψήσουμε στο τηγάνι με λίγο νερό μέχρι να μαραθούν και να τα προσθέσουμε στο λουβί.